NUEVO: REVISION 2013 MAPA RUIDOS CASTELLON

Está a exposición pública la revisión del plan acústico municipal de 2007. Consulta los documentos pinchando en este enlace.

sábado, 29 de junio de 2013

Barcelona. (Abús de) Campanes de Sarrià

Campanes de Sarrià

 La Vanguardia - 29/06/2013 - Cartas | M. TERESA QUERA MARGARIT - Barcelona

Ja arriben les vacances d'estiu i molts estem esperant aquests dies per recuperar forces i descansar una mica. Alguns marxaran i canviaran d'aires, altres ens quedem a casa i gaudim d'una Barcelona tranquil·la, sense cues, amb més silenci, però amb moltes campanades, massa. Dic això perquè és habitual dormir a l'estiu amb les finestres obertes. Doncs bé, els que ho fem al barri de Sarrià hem de patir cada dia, a les set i quaranta minuts del matí, un repic de vint-i-un cops de martell des del campanar de l'església de la plaça.


A les vuit tornen a sonar vuit cops més, no una sinó dues vegades. Per si no n'hi hagués prou, a les vuit i cinc toquen tres tandes de tres campanades i uns minuts més tard tretze de seguides. Fent comptes sumen cinquanta-una campanades cada dia entre les set cinquanta i les vuit i deu del matí. És insuportable.


Tan agradable que deu ser de tant en tant dormir un dia fins tard! No cal dir que he intentat parlar amb el rector i amb l'associació de veïns i no hi ha res a fer per aconseguir una mica de silenci. D'altra banda, tampoc no em deixen dormir al vespre, a les dotze de la nit toquen dues vegades les dotze campanades, igual que a totes les hores, sempre per duplicat. Com pot ser que això es permeti? Algú em pot dir com ho puc fer per no veure'm envaïda per aquests sorolls a casa meva?

 

Campanas de Sarrià
La Vanguardia - 29/06/2013 - Cartas | M. TERESA QUERA MARGARIT - Barcelona

Ya llegan las vacaciones de verano y muchos estamos esperando estos días para recuperar fuerzas y descansar un poco. Algunos marcharán y cambiarán de aires, otros nos quedamos en casa y disfrutamos de una Barcelona tranquila, sin colas, con más silencio, pero con muchas campanadas, demasiado. Digo esto porque es habitual dormir en verano con las ventanas abiertas. Pues bien, los que lo hacemos en el barrio de Sarrià tenemos que sufrir cada día, a las siete y cuarenta minutos de la mañana, un repique de veintiún un martillazos desde el campanario de la iglesia de la plaza.


A las ocho vuelven a sonar ocho veces más, no una sino dos veces. Por si fuera poco, a las ocho y cinco tocan tres tandas de tres campanadas y unos minutos más tarde trece seguidas. Haciendo cuentas suman cincuenta y una campanadas cada día entre las siete cincuenta y ocho y diez de la mañana. Es insoportable.


Tan agradable que debe ser de vez en cuando dormir un día hasta tarde! No hace falta decir que he intentado hablar con el rector y con la asociación de vecinos y no hay nada que hacer para conseguir un poco de silencio. Por otra parte, tampoco me dejan dormir por la noche, a las doce de la noche tocan dos veces las doce campanadas, al igual que a todas las horas, siempre por duplicado. Cómo puede ser que esto se permita? Alguien me puede decir como lo puedo hacer para no verme invadida por estos ruidos en mi casa?

ABUSO DE CAMPANAS

PLATAFORMA CONTRA LAS CAMPANAS - http://contralascampanas.wix.com/contralascampanas

Comprendo y apoyo plenamente a la la señora Mª Teresa Quera Margarit  ("Campanes de Sarrià" 29/06/2013) por estar sufriendo desde hace varios años similares abusos acústicos de las campanas. Como ella, he intentado por varios medios, entrar en razón con el Ayuntamiento y con el rector de la Iglesia para reducir el número de repiques y regular el nivel de sonido a los decibelios establecidos por la ley: no ha habido manera.  Como argumentación, los defensores de esta tradición, alegan de forma reiterativa que el toque de las campanas se ha de entender como una forma de expresión cultural que ha estado desde siempre, la cual cosa solo es parcialmente verdad ya que desde siempre las campanas se tocaban de forma manual y no con sistemas informáticos que lamentablemente  están programados en forma y número excesivo. Y aquí encontramos el punto clave para resolver el problema: la moderación ( y la regulación) en los toques de campanas tanto en su nivel de decibelios, en sus horarios y  en el número de repeticiones, en definitiva que el sentido común prevalezca ante posiciones inamovibles y carentes de reflexión.

Solo me queda alentar a la  Sra Mº Teresa a seguir con su lucha, aun a sabiendas que es una batalla muy difícil de ganar ya que somos solo unos pocos los afectados. Decirle sin embargo que hemos creado una plataforma  en internet a nivel ancional (Plataforma contra las Campanas)  en la que reivindicamos, no su eliminación, sino una regulación de estos abusos acústicos.


ABÚS DE CAMPANES

Comprenc i dono plenament el meu suport a la la senyora Mª Teresa Quera Margarit ("Campanes de Sarrià" 29/06/2013) per estar patin des de fa uns quants anys similars abusos acústics de les campanes. Com ella, he intentat per diversos mitjans, entrar en raó amb l'Ajuntament i amb el rector de l'Església per reduir el nombre de repics i regular el nivell de so als decibels establerts per la llei: no hi ha hagut manera. Com a argumentació, els defensors d'aquesta tradició, al·leguen de forma reiterativa que el toc de les campanes s'ha d'entendre com una forma d'expressió cultural que ha estat des de sempre, la qual cosa solament és parcialment veritat ja que des de sempre les campanes es tocaven de forma manual i no amb sistemes informàtics que lamentablement estan programats en forma i nombre excessiu. I  aquí trobem el punt clau per resoldre el problema: la moderació ( i la regulació) en els tocs de campanes tant en el seu nivell de decibels, en els seus horaris i en el nombre de repeticions, en definitiva que el sentit comú prevalgui davant posicions inamovibles i mancants de reflexió.

Solament em queda encoratjar a la Sra Mº Teresa a seguir amb la seva lluita, encara saben que és una batalla molt difícil de guanyar ja que som solament uns pocs els afectats. Dir-li no obstant això que hem creat una plataforma a internet a nivell nacional (Plataforma contra les Campanas) en la qual reivindiquem, no la seva eliminació, sinó una regulació d'aquests abusos acústics.