NUEVO: REVISION 2013 MAPA RUIDOS CASTELLON

Está a exposición pública la revisión del plan acústico municipal de 2007. Consulta los documentos pinchando en este enlace.

domingo, 22 de febrero de 2009

Nuevos estatutos.

 

En la III Asamblea Ordinaria celebrada el 29 de enero de 2009 se realizó una pequeña remodelación de los estatutos, quedando estos con el siguiente texto:

ESTATUTS

anagrama ACSSpequeño

CAPÍTOL I.- DENOMINACIÓ, DOMICILI, ÀMBIT, FINALITATS I ACTIVITATS

Article 1. Denominació

Es constitueix l'associació denominada Castelló Sense Soroll, sense finalitat lucrativa, la qual s'acull al que disposa la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del Dret d'Associació, i a l'empara del que disposa l'article 22 de la Constitució.

Article 2. Personalitat jurídica

L'associació té personalitat jurídica pròpia i capacitat plena d'obrar per a administrar i disposar dels seus béns i complir les finalitats que es proposa.

Article 3. Domicili i àmbit d'actuació

El domicili de l'associació s’estableix a Castelló de la Plana, carrer Lagasca núm. 2, codi postal 12003.

L'associació realitzarà principalment les seves activitats en l'àmbit territorial de la ciutat de Castelló de la Plana.

Article 4. Finalitats

Constitueixen les finalitats de l'associació, combatre la contaminació acústica, les causes i els seus efectes.

Article 5. Activitats

Per al compliment de les finalitats enumerades en l'article anterior, es realitzaran les activitats següents:

1. Presentar peticions a les autoritats i col·laborar amb elles, per tal de millorar la normativa vigent contra el soroll i vetllar per la seva aplicació.

2. Denunciar, de forma genèrica o particular l’existència de situacions que vulneren la normativa o els drets dels ciutadans.

3. Assumir la defensa dels drets dels seus associats, quan aquests siguen vulnerats o amenaçats.

4. Organitzar actes públics, editar publicacions i participar d’altres formes en la comunicació social, amb l’objecte d’informar a l’opinió pública dels efectes perjudicials del soroll i contribuir a la creació d’un clima propici a la eliminació de les seves causes.

5. Divulgar:

  • Els drets dels ciutadans en aquesta matèria, segons la Constitució Espanyola, els convenis internacionals subscrits, i les lleis i normes en vigor.
  • Les vies per les quals es pot fer efectiu l’exercici d’aquests drets, així com la forma d’exigir el compliment dels deures.


CAPÍTOL II.- ELS ASSOCIATS I LES ASSOCIADES

Article 6. Capacitat

Podran formar part de l’associació totes les persones físiques i jurídiques que, lliure i voluntàriament, tinguen interès en el desenvolupament de les finalitats de l’associació, d’acord amb els principis següents:

  • a) Les persones físiques amb capacitat d’obrar i que no estiguen subjectes a cap condició legal per a l’exercici del dret.
  • b) Els menors no emancipats de més de catorze anys d’edat, han de comptar amb el consentiment documentalment acreditat, de les persones que hagen de suplir la seva capacitat.
  • c) Les persones jurídiques, previ acord exprés del seu òrgan competent.

Les persones interessades en formar-ne part hauran de presentar una sol·licitud per escrit a l’òrgan de representació, i aquest resoldrà en la primera reunió que celebre; si el sol·licitant s'ajusta a les condicions exigides en els estatuts, l'òrgan de representació no li podrà denegar l'admissió.

La condició d'associat és intransferible.

Article 7. Drets dels associats i de les associades

Els drets que els corresponen són els següents:

  • a) A participar en les activitats de l'Associació i en els òrgans de govern i representació, a exercir el dret de vot, i a assistir a l'Assemblea General, d'acord amb els Estatuts.
  • Per a poder ser membre dels òrgans de representació és requisit imprescindible ser major d'edat, estar en ple ús dels drets civils i no estar sotmès en els motius d'incompatibilitat establerts en la legislació vigent.
  • b) A ser informats sobre la composició dels òrgans de govern i representació de l'Associació, de l’estat de comptes i del desenvolupament de la seva activitat. Podran accedir a tota la informació a través dels òrgans de representació.
  • c) A ser oït amb caràcter previ a l'adopció de mesures disciplinàries contra ell i a ser informat dels fets que originen dites mesures, l’acord que impose la sanció, si és procedent, haurà de ser motivat.
  • d) A impugnar els acords dels òrgans de l'Associació que estime contraris a la Llei o als Estatuts.

Article 8. Deures dels associats i de les associades

Els deures són:

  • a) Compartir les finalitats de l'Associació i col·laborar per a la consecució de les mateixes.
  • b) Pagar les quotes, derrames i altres aportacions que, d'acord amb els Estatuts, puguen correspondre a cada soci.
  • c) Acatar i complir els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern i representació de l'associació.
  • d) Ajustar la seva actuació a les disposicions estatutàries.

Article 9. Causes de baixa

Són causa de baixa en l'Associació:

  • a) La pròpia voluntat de l'interessat, comunicada per escrit als òrgans de representació.
  • La quota d'adhesió, en cap cas serà tornada, ni cap tipus de participació econòmica ni part d'ingressos generats per l'associació.
  • b) No satisfer les quotes fixades durant 1 any.

Article 10. Règim sancionador

La separació de l'Associació dels associats per motiu de sanció es produirà quan cometen actes que els facen indignes de continuar pertanyent a l’associació. En aqueix sentit, es presumirà que hi ha els tipus d'actes següents:

  • a) Quan deliberadament l'associat impedeixe o pose obstacles al compliment dels fins socials.
  • b) Quan intencionadament obstaculitze de qualsevol manera el funcionament dels òrgans de govern i representació de l'Associació.

En qualsevol cas per a acordar la separació per part de l'òrgan de govern, caldrà la tramitació d'un expedient disciplinari que contemple l'audiència de l'associat afectat.

CAPÍTOL III.- L'ÒRGAN DE GOVERN

Article 11. L'Assemblea General

L'Assemblea General és l'òrgan suprem de govern de l'Associació, integrat per tots els associats per dret propi irrenunciable i en igualtat absoluta, que adopta els seus acords pel principi majoritari o de democràcia interna.

Tots els membres quedaran subjectes als acords de l'Assemblea General, inclús els absents, els dissidents i els qui, encara que estant presents, s’hagen abstingut de votar.

Article 12. Reunions de l'Assemblea

L'Assemblea General es reunirà en sessió ordinària com a mínim un cop l'any, preferentment durant el mes de gener.

L'Assemblea General es reunirà amb caràcter extraordinari sempre que siga necessari, a requeriment d'un nombre d'associats que represente, com a mínim, un deu per cent de la totalitat.

Article 13. Convocatòria de les assemblees

Les convocatòries de les Assemblees Generals, tant ordinàries com extraordinàries, es faran per escrit, amb quinze dies d'antelació, preferentment mitjançant correu electrònic, i per correu en el cas de socis que no disposen d'aquests mitjans. En qualsevol cas, s'exposarà anunci en la pàgina Web de l'Associació.

Sempre que siga possible es convocarà individualment a tots els membres. La convocatòria expressarà el dia, l'hora i el lloc de la reunió, i també l'orde del dia.

A l’inici de les reunions de l’Assemblea General, seran designats el President i el Secretari de la mateixa.

El Secretari redactarà l'Acta de cada reunió que reflectirà un extracte de les deliberacions, el text dels acords que s'hagen adoptat i el resultat numèric de les votacions. Al començament de cada reunió de l'Assemblea General es llegirà l'Acta de la reunió anterior a fi que siga aprovada o no.

Article 14. Competències i validesa dels acords

L'Assemblea quedarà constituïda vàlidament en primera convocatòria amb l'assistència d'un mínim d'un terç dels associats presents o representats; i en segona convocatòria, siga quin siga el seu nombre, s'haurà de celebrar mitja hora després de la primera i en el mateix lloc.

En les reunions de l'Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l'Associació.

Són competència de l'Assemblea General:

a) Aprovar, si és procedent, la gestió de l'òrgan de representació.

b) Examinar i aprovar o rebutjar els pressuposts anuals d'ingressos i despeses, i també la memòria anual d'activitats.

c) Establir les línies generals d'actuació que permeten a l'Associació complir els seus fins.

d) Disposar totes les mesures encaminades a garantir el funcionament democràtic de l'associació.

e) Fixar les quotes ordinàries i/o extraordinàries.

f) Elegir i destituir als membres de l'òrgan de representació.

g) Adoptar els acords referents a:

  • Expulsió dels socis, a proposta de l'òrgan de representació.
  • Constitució de federacions o d'integració en elles.
  • Sol·licitud de la declaració d'utilitat pública.
  • Dissolució de l’associació.
  • Modificació dels Estatuts.
  • Disposició i alienació de béns.
  • Remuneració, si és procedent, dels membres de l'òrgan de representació.

Els acords es prendran per majoria simple de les persones presents o representades, quan els vots afirmatius superen als negatius.

No obstant això, requeriran majoria qualificada de les persones presents o representades, que resultarà quan els vots afirmatius superen la meitat, els acords relatius a dissolució de l'associació, modificació dels Estatuts, disposició o alienació de béns i remuneració dels membres de l'òrgan de representació, sempre que s'haja convocat específicament amb tal objecte l'assemblea corresponent.


CAPÍTOL IV.- L'ÒRGAN DE REPRESENTACIÓ

Article 15. Composició de l'òrgan de representació

L'Associació la regirà, administrarà i representarà l'òrgan de representació denominat Junta Directiva, format pel President, Vicepresident, Secretari, Tresorer i vocals

L'elecció dels membres de l'òrgan de representació es farà per sufragi lliure i secret dels membres de l'Assemblea General.

Les candidatures seran obertes, és a dir, qualsevol membre podrà presentar-se, i seran requisits imprescindibles: ser major d'edat, estar en ple ús dels drets civils i no estar sotmès en els motius d'incompatibilitat establerts en la legislació vigent, resultant elegits per als càrrecs de President, Secretari, Tresorer i Vocals els candidats que hagen obtingut el nombre més gran de vots i per aquest ordre.

No obstant això, l'Assemblea podrà decidir realitzar a mà alçada la renovació de l'òrgan de govern, fins i tot votar una proposta que realitze la directiva vigent en aquell moment, sempre que estiga oberta a la lliure incorporació de nous membres i la majoria ho decideixe en el moment de l'Assemblea.

Els càrrecs de President, Secretari i Tresorer han de recaure en persones diferents.

L'exercici dels càrrecs serà gratuït.

Article 16. Duració del mandat en l'òrgan de representació

Els membres de l'òrgan de representació, exerciran el càrrec durant un període d’ 1 any, i podran ser reelegits indefinidament.

El cessament en el càrrec abans d'extingir-se el termini reglamentari podrà ser per:

  • a) Dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit en el qual es raonen els motius.
  • b) Malaltia que incapacite per a l'exercici del càrrec.
  • c) Donar-se de baixa com a membre de l'Associació.
  • d) Sanció imposada per una falta comesa en l'exercici del càrrec.

Les vacants que es produeixen en l'òrgan de representació es cobriran en la primera Assemblea General que se celebre.

No obstant això, l'òrgan de representació podrà comptar, provisionalment, fins a la pròxima Assemblea General, amb un membre de l'Associació per al càrrec vacant, proposat pel President i aprovat per la majoria de l'òrgan de direcció.

Article 17. Competències de l'òrgan de representació

L'òrgan de representació té les facultats següents:

  • a) Ostentar i exercitar la representació de l'Associació i portar a terme la direcció i l'administració de la manera més àmplia que reconega la llei i complir les decisions preses per l'Assemblea General, i d'acord amb les normes, les instruccions i les directrius generals que l’Assemblea General estableixe.
  • b) Prendre els acords necessaris per a la compareixença davant dels organismes públics, per a l'exercici de tota classe d'accions legals i per a interposar els recursos pertinents.
  • c) Resoldre sobre l'admissió de nous associats, i dur la relació actualitzada de tots els associats.
  • d) Proposar a l'Assemblea General l'establiment de les quotes que els membres de l'Associació hagen de satisfer.
  • e) Convocar les Assemblees Generals i controlar que els acords que allí s'adopten s’acompleixen.
  • f) Comunicar al Registre d'associacions, la modificació dels Estatuts acordada per l'Assemblea General en el termini d'un mes.
  • g) Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aprove, i confeccionar els pressuposts de l'exercici següent.
  • h) Dur una comptabilitat conforme a les normes específiques que permeta obtenir la imatge fidel del patrimoni, del resultat i de la situació financera de l'entitat.
  • i) Efectuar l'inventari dels béns de l'Associació.
  • j) Elaborar la memòria anual d'activitats i sotmetre-la a l'aprovació de l'Assemblea General.
  • k) Resoldre provisionalment qualsevol cas no previst pels presents estatuts i donar compte d'això en la primera Assemblea General subsegüent.
  • l) Qualsevol altra facultat que no siga atribuïda d'una manera especifica en els estatuts a l'Assemblea General.

Article 18. Reunions de l'òrgan de representació

L'òrgan de representació, convocat prèviament pel President o per la persona que el substitueixe, es reunirà en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixen, que en tot cas no podrà ser superior a dos mesos.

Es reunirà en sessió extraordinària si ho sol·licita un terç dels seus components.

L'òrgan de representació quedarà vàlidament constituït amb convocatòria prèvia i un quòrum de la meitat més un dels seus membres.

Els membres de l'òrgan de representació estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquen, podent excusar la seva assistència per causes justificades. En qualsevol cas, serà necessària l'assistència del President i del Secretari o de les persones que els substitueixen.

En l'òrgan de representació es prendran els acords per majoria simple de vots dels assistents. En cas d'empat, el vot del President serà de qualitat.

Els acords de l'òrgan de representació es faran constar en el llibre d'actes.

A l’inici de cada reunió serà llegida l'acta de la sessió anterior perquè s'aprove o es rectifique.

Article 19. El President o la Presidenta

El President de l'Associació també serà President de l'òrgan de representació.

Són pròpies del President, les funcions següents:

  • a) Les de direcció i representació legal de l'Associació, per delegació de l'Assemblea General i de l'òrgan de representació.
  • b) La presidència i la direcció dels debats dels òrgans de govern i de representació.
  • c) Firmar les convocatòries les reunions de l'Assemblea General i de l'òrgan de representació.
  • d) Visar els actes i els certificats confeccionats pel Secretari de l'Associació.
  • e) Les atribucions restants pròpies del càrrec i les que li delegue l'Assemblea General o l'òrgan de representació.

El President serà substituït, en cas d'absència o malaltia, pel Vicepresident o el Vocal de més edat de l’òrgan de representació .

Article 20. El Tresorer o la Tresorera

El Tresorer tindrà com a funció la custòdia i el control dels recursos de l'Associació, així com l'elaboració del pressupost, el balanç i liquidació de comptes, a fi de sotmetre'ls a l'òrgan de representació, conforme es determina en l'article 17 dels Estatuts.

Firmarà els rebuts, les quotes i altres documents de Tresoreria. Pagarà les factures aprovades per l'òrgan de representació, les quals hauran de ser visades prèviament pel President.

Article 21. El Secretari o la Secretària

El Secretari ha de custodiar la documentació de l'Associació, redactar i firmar les actes de les reunions dels òrgans de govern i representació, redactar i autoritzar els certificats que calga lliurar, i haurà de tenir actualitzada la relació dels associats.

CAPÍTOL V. EL RÈGIM ECONÒMIC

Article 22. Patrimoni inicial i recursos econòmics

El patrimoni inicial de l’Associació està valorat en zero euros.

El pressupost anual serà aprovat cada any en l'Assemblea General Ordinària.

Els recursos econòmics de l'Associació es nodriran de:

  • a) De les quotes que fixe l'Assemblea General als seus membres.
  • b) De les subvencions oficials o particulars.
  • c) De donacions, herències o/i llegats.
  • d) De les rendes del patrimoni o bé d'altres ingressos que puguen obtenir.

Article 23. Benefici de les activitats

Els beneficis obtinguts derivats de l'exercici d'activitats econòmiques, incloses les prestacions de serveis, es destinaran exclusivament al compliment dels fins de l'Associació, sense que càpiga en cap cas el repartiment entre els associats ni entre els seus cònjuges o persones que convisquen amb aquells amb anàloga relació d'afectivitat, ni entre els seus parents, ni la seva cessió gratuïta a persones físiques o jurídiques amb interès lucratiu.

Article 24. Quotes

Tots els membres de l'Associació tenen obligació de sostenir econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determine l'Assemblea General a proposta de l'òrgan de representació.

L'Assemblea General podrà establir quotes d'ingrés, quotes periòdiques mensuals i quotes extraordinàries.

L'exercici econòmic quedarà tancat el 31 de desembre

Article 25. Disposició de fons

En els comptes corrents o llibretes d'estalvi obertes en establiments de crèdit, han de figurar la firma del President, del Tresorer i del Secretari.

Per a poder disposar de fons, seran suficients dues firmes, de les quals, una serà necessàriament la del Tresorer o bé la del President.

CAPÍTOL VI.- DISSOLUCIÓ DE L'ASSOCIACIÓ

Article 26. Causes de Dissolució i entrega del romanent

L'associació podrà ser dissolta:

  • a) Si així ho acorda l'Assemblea General convocada expressament per a dita finalitat i amb el vot favorable de la meitat de les persones presents o representades.
  • b) Per les causes determinades en l'article 39 del Codi Civil.
  • c) Per sentència judicial ferma.

Article 27. Liquidació

La dissolució de l'associació obri el període de liquidació, fins a l’acabament del qual l'entitat conservarà la seva entitat jurídica.

Els membres de l'òrgan de representació en el moment de la dissolució es converteixen en liquidadors, llevat que l'Assemblea General designe a altres, o bé els que el jutge, si és procedent, decideixe.

Correspon als liquidadors:

  • a) Vetlar per la integritat del patrimoni de l'associació.
  • b) Concloure les operacions pendents i efectuar les noves que siguen precises per a la liquidació.
  • c) Cobrar els crèdits de l'associació.
  • d) Liquidar el patrimoni i pagar als creditors.
  • e) Aplicar els béns sobrants de l'associació als fins previstos pels Estatuts.
  • f) Sol·licitar la cancel·lació dels assentaments en el Registre corresponent.

En cas d'insolvència de l'associació, l'òrgan de representació o, si és el cas, els liquidadors han de promoure immediatament l'oportú procediment concursal davant del jutge competent.

El romanent que resulte de la liquidació es destinarà preferentment a les associacions contra el soroll de qualsevol àmbit, veïnals o altres que hagueren col·laborat amb l'associació, segons decideixe l'Assemblea, o en últim cas els òrgans liquidadors.

Els associats no responen personalment dels deutes de l'associació.

Els membres o titulars dels òrgans de govern i representació, i les altres persones que actuen en nom i representació de l'associació, respondran davant d’aquesta, davant dels associats i davant de tercers pels danys causats i els deutes contrets per actes dolosos, culpossos o negligents.

CAPÍTOL VII.- RESOLUCIÓ EXTRAJUDICIAL DE CONFLICTES

Article 28. Resolució extrajudicial de conflictes

Les qüestions litigioses que puguen sorgir amb motiu de les actuacions desenvolupades o de les decisions adoptades al si de l'Associació, es resoldran per mitjà d'arbitratge, a través d'un procediment ajustat a allò que s'ha disposat per la Llei 36/1.988 de 5 de desembre d'Arbitratge, i amb subjecció, en tot cas, als principis essencials d'audiència, contradicció i igualtat entre les parts.

Castelló de la Plana, 29 de enero de 2009.

                                                                 EL SECRETARIO DE LA ASAMBLEA

Vº Bº DEL PRESIDENTE

                                                                 Tomás Verdejo Rodríguez

Juan José Vallés Pachés

No hay comentarios: